Fachseminar und Webinar Warenterminmärkte Preissicherung & Risikomanagement im Warenterminmarkt November 2025: Hier anmelden: https://www.zmp.de/seminare-webinare
Das ist ziemlich sophisticated, aber leider nicht so durchführbar, will sagen, das bringt nicht viel. Oder ich habe da nix gescheites, sprich profitables gefunden.
Eigentlich müsste WTI (Western Texas Intermediate) aus den USA oder Mittelamerika am teuersten an der NYMEX oder IPE sein, weil dies die höchste Qualität für die Produktverarbeitung hat. Während das Öl aus dem nahen Osten zwar in Massen zur Verfügung steht, aber von nicht so hoher Qualität ist. Brent liegt da zwischen den beiden Sorten. Bei Brent gibt es aber auch einen Preisunterschied zum WTI, beim Sudi Oil aber nicht. Ich habe nicht herausgefunden warum und wieso das OPEC Oil von minderer Qualität am Terminmarkt nicht eigens bzw. günstiger notiert wird; vielleicht kann jemand helfen.
Zurück zum Spread, das ist in etwa die gleiche Sache wie mit den unterschiedlichen Sorten beim Weizen, der an der CBT und der KCBT gehandelt wird. Eigentlich müsste Angebot und Nachfrage für die Qualität sprechen. Beim Öil haben wir aber die politischen Machtverhältniss, die den Preis der Sorten diktieren.
Sofern machen Inter-Sorten-Spreads in dieser Commodity keinen Sinn.
Wie gesagt beim Weizen ist das ganz was anderes, aber ein sehr gutes Beispiel.
Der Crude / Brent spread ist doch ein Standard spread der schon ewig gehandelt wird.
Spread Trading
The Brent/light, sweet crude oil futures spread can be executed as a single transaction or by legging. The spread between WTI and Brent is also available in a single options contract.
Outright Brent margins will be calculated based upon a volatility formula as determined by the Exchange, including a spread margin for Brent/light, sweet crude oil futures positions in the range of $500 to $750 for clearing member firms ($550 to $825 for member customers or $675 to $1,000 for non-member customers).
Why is it to my advantage to trade the NYMEX Division Brent contract?
A: There are several advantages:
1. One of the most widely used energy market transactions is the arbitrage between IPE Brent and the NYMEX Division light, sweet crude oil futures contract (commonly referred to as West Texas Intermediate or WTI). With the availability of the NYMEX Division Brent crude oil futures contract, the Exchange will actively quote, price report, and provide a forum for trading the Brent/WTI spread, which will be cleared separately as positions respectively in the NYMEX Division Brent and NYMEX Division light, sweet crude oil contracts. This is a significant development for the market because the transaction, which is now accomplished as an arbitrage between instruments on two separate exchanges, at times has limited liquidity or transparency. By having both legs of the spread on a single exchange, it will simply become one transparently priced, competitively traded, liquid market.
Executing the spread as one transaction, in turn, will lead to significant margin efficiency and a substantial reduction in the amount of cash that needs to be posted for margin. Currently, market participants who maintain a spread position in the IPE Brent and NYMEX Division light, sweet crude oil futures contracts have outright margin obligations at two clearing organizations, the London Clearing House and the Exchange clearinghouse. By executing the spread trade as a single transaction on the Exchange, market participants will post reduced margin. Since the long leg of the transaction offsets the short leg, the Exchange recognizes the reduced risk on the spread. This is particularly effective with the Brent/WTI spread because there is typically a high correlation between the two futures contracts. The Exchange initially is offering a 95% margin credit on a one-to-one Brent/WTI spread.
Market participants will be able to enter into WTI/Brent spreads virtually around the clock.
Quelle: Nymex.com
Geschrieben von GMTMaster am Sa., 23.10.2004 - 15:28
"Differenz der beiden Kassapreise, diese können Sie aber nicht handeln."
Was Sie nicht sagen! :-)
Es kam mir in meinem ersten Chart auf die langfristige Relation zwischen den beiden Kontrakten an (Terminaufschlag zu vernachlässigen, da relativ konstant). Der zweite Chart war ein handelbarer Futures spread. 400 = $4 Differenz zwischen den Kontrakten. Hier noch ein Intraday Chart auf Januarbasis (CL F5 - SC F5), aktuell kein handlungsbedarf. Ist ja schon schön von $4 zurückgekommen.
Abwarten
Gruss
GMTMaster
Geschrieben von GMTMaster am Fr., 05.11.2004 - 20:13
wer könnte mir den unterschied zwischen dem Crude und Brent erklären?
So wie ich informiert bin ist das Crude das Oil der Opec und das Brent das Oil der Nordeuropäischen Staaten. Das Brent weisst eine bessere Qualität auf, obwohl der momentan Preis tiefer ist, stimmt das? Kennt jemand eine Internetsite wo ich weitere infos über Erdöl finde?
Zum Verfallstag am Freitag des Mai CL Futures notierte der Mai Brent Future über dem CL Kontrakt. Der Preisaufschlag für Brent wird mit der stärkeren Nachfrage aus Asien begründet, die wohl stärker auf den Brent zu greift als WTI, welches im wesentlichen in USA konsumiert wird.
Ein ‚Ausrutscher’ oder müssen wir uns längerfristig auf höhere Brent- als CL-Preise einstellen ?
Gruss
GMTMaster
Geschrieben von GMTMaster am So., 17.04.2005 - 17:12
Aktuell notiert der Spread zwischen Mai Crude und Mai Brent bei 0,34$. Verglichen mit den letzten 15 Jahren ist dies extrem eng. Wenn ich mir die aktuellen Frachtraten des BDFI ansehe, sollte eigentlich Brent deutlich weiter unter Crude notieren. Da Crude ein onshore Öl ist und Brent von den Frachtraten beeinflusst wird, müsste doch hier ein guter Trade mit hohem RR möglich sein.
Oder gibt es einen Faktor den ich nicht bedacht habe?
Gruss Sebastian
Geschrieben von Sebastian am So., 31.12.2006 - 20:17
Es ist mir nicht gelungen, die Margin für den Spread WTI Crude / Brent zu finden.
Dem Eintrag von GMTMaster (Nr. 11 uned 12) entnehme ich, dass Brent auch an der NYMEX unter SC gehandelt werden kann. Habe diesen Future auf der NYMEX-Site und auf der Site meines Brokers (Man) nicht gefunden.
Nehme aber an, dass es eine reduced margin nur gibt, wenn man den kompletten Spread an der NYMEX handelt.
Kann jemand weiterhelfen ?
Grüße, Ernest
Geschrieben von Myrrdin am Di., 02.01.2007 - 14:32
Es sieht so aus, als das Brent an der NYMEX letztmalig im Dez. gehandelt wurde. Sowohl Brent als auch das WTI kannst Du an der ICE handeln: https://http://www.theice.com/homepage.jhtml
Gruss
GMT
Geschrieben von GMTMaster am Di., 02.01.2007 - 19:40
Mir ist ein Fehler unterlaufen.
LBC = London Brent Crude.
Für die NYMEX gelten BC und QBC, aber da gibt es keinen Handel mehr.
Die Kürzel an der IPE/ICE sind WTI und LBC.
Gruss Sebastian
Geschrieben von Sebastian am Di., 02.01.2007 - 19:55
ICE Futures Achieves New Daily Volume Records in ICE Brent and WTI Crude Futures Contracts
ATLANTA, GA (December 11, 2006) --IntercontinentalExchange (NYSE: ICE), the leading electronic energy marketplace, announced that its regulated futures subsidiary, ICE Futures, set new volume records in its light sweet crude oil futures contracts last week.
ICE Brent Crude futures reached a new daily volume record of 292,994 contracts on December 8, surpassing by 4.6% the previous record of 280,152 contracts set November 30, 2006.
ICE WTI Crude futures reached a new daily volume record of 255,744 contracts on December 7, surpassing by 4.9% the previous record of 243,685 contracts set September 12, 2006.
bin am Experimentieren mit den Baltic Indizes und dem Ölpreis wie auch dem Spread WTI-Brent; beides warhier Thema, stell die Charts mal rein. Am besten gefällt mirdie Korrelation Wachstumsrate-Index.
Brent im Juni Future steht aktuell 63 Cents über dem Ligh Crude. Gibt es dafür eine Eklärung? Sind die Frachtraten stark eingebrochen oder wieso steigt der Brent Future derart massiv an?
Gruss Sebastian
Geschrieben von Sebastian am Mi., 28.03.2007 - 08:21
Financial Times Deutschland, FTD, Frankfurt (13.04.07) - Der internationale Ölmarkt steht vor einer wichtigen Weichenstellung. Konsumenten, Produzenten und Finanzinvestoren zweifeln das leichte US-Rohöl West Texas Intermediate (WTI) als Referenzgröße an.
Derzeit notiert WTI mit einem historischen Abschlag von über 5 $ zum Nordseeöl Brent. Auch traditionell günstigere Sorten wie Mars, Dubai und Oman werden mit einer Prämie gehandelt.
Verwerfungen am Markt für Rohöl - Preisdifferenzen hoch wie nie zuvor
Von Arnd Hildebrandt
Frankfurter Allgemeine Zeitung, FAZ (17.04.07) - Der Markt für Rohöl steht im Zeichen abnormer Verwerfungen. Sie drücken sich darin aus, dass sich die Preisdifferenz (Spread) zwischen der in New York gehandelten Sorte West Texas Intermediate (WTI) und dem in London notierten Nordsee-Öl der Sorte Brent am Mittwoch vergangener Woche mit 5,83 Dollar je Barrel (rund 159 Liter) auf einen Rekord ausgeweitet hatte. WTI weist einen Abschlag in dieser Höhe gegenüber Brent auf.
Vergleichsgrundlage sind die jeweils nächstgelegenen Terminkontrakte.
Life is full of the sweet and the sour. Times can be good and times can be bad, yet we cannot really appreciate the sweetness of life unless we taste the sour. Sometimes life gives you lemons and sometimes you can make lemonade but it seems that there is always some sweet that is mixed with the sour.
Take gasoline prices for example. It seems like rising gasoline prices are a rite of spring. Almost like celestial clockwork, gasoline prices are rising just as spring has sprung. Oh sure, we cringe at the thought of this springtime increase in gas prices but would we really forego the season of spring just to save on gas?
One of the biggest misconceptions about gas prices is that somehow high prices at the pump are a bad thing and a devastating negative for the entire economy. Yet the truth is, as much as some people try to sell you on that fact that high gas prices are bad, high prices aren't so bad for the economy and I must respectfully disagree with this who believe otherwise.
In fact Americans love high gas prices! Any true American loves the sting of higher gas prices when they fill that SUV up at the pump. When we were kids we always admired the fastest car, the coolest rag-top with the mag- wheels and the toughest truck with the lifted suspension. America is a country of the roads, by the roads and for the roads with free parking for all.
Oh sure, we complain about high gas prices because complaining about it is really a national past time. You know it’s kind of like complaining about the weather. We love to complain about it even though we can't do anything about it. And recently as gas prices have been rising our demand for gas is running near record highs. The truth is we love high gas prices because - gosh darn it! - we continue to drive and drive in ever increasing record numbers.
This spring is no different. Just yesterday the Department of Energy reported that gas prices hit a record high of $3.10 a gallon just as the trees and flowers are blooming. Sound familiar? But as familiar as the run-up in gasoline prices appears to be, this run-up is unlike others we have seen in the past mainly because of what hasn’t rallied with it. And what hasn’t rallied with it is the benchmark Nymex WTI - West Texas Intermediate - sweet crude.
In what could be described as a shocking development by some, this year as gas prices have soared to unprecedented heights, crude oil has been lost in all the action. In fact as gasoline prices have soared, the price of crude has floundered.
What is even more unusual about this situation is it’s normal for the Nymex sweet crude to rally during times of high gas prices because the quality of the NYMEX sweet crude. The sweet grade is more pure than other grades and yields the most gasoline. And with gasoline prices soaring and gasoline crack (which is the amount of profit a refiner receives for turning crude into gasoline) at record highs, you would think the refiners would pay a hefty price to get their hands on that light sweet stuff. We would expect to see crude oil trading in the $70.00 range yet here we are languishing in the $60.00 range.
Why is this happening? Well one of the reasons is the same reason gasoline prices are so high in the first place and that is that refiners, as far as refining goes, have had a run of real bad luck.
This has been the year of the refinery outage. And some of the refineries that have been down have depressed the price of the light sweet crude. Even as lesser sour grades have rallied, the sweet crude has been held back. And the reason it has been held back is due in part to where the sweet crude oil is delivered.
The light sweet cruse oil is delivered in the land of the refineries in Cushing, Oklahoma. The problem is that Cushing is landlocked and when some major refineries that buy their oil from Cushing went down, the crude oil started to back up. The situation became worse due to the contango in the futures market. With prices higher out in the later future contract months, it paid for many speculators to buy oil and deliver it in later months which in turn tied up storage space at Cushing. And with the refineries not buying as much oil more and more oil started to back up at Cushing depressing the price. Because Cushing is landlocked there is no easy way to get the crude out of Cushing sending it to thirty refineries that would covet that oil. Sweet crude that normally commands a premium of $2.00 or more over the sour, is now trading about a $3.50 discount. The spread between the light sweet crude is at a historic low against the heavier sour Brent.
So because of some refining outages and Cushing being landlocked there are so many historical relationships that are out of whack. In fact they are so out of whack with the norm that some democratic politicians now want to define gouging as the difference between the prices of crude versus gasoline and that could make it illegal to sell gasoline right now because if you did, you'd be accused of gouging.
All of this talk of sweet crude might leave a sour taste in your mouth but really it should not. Because even though the sour crude is out of reach the sweet crude depression in price could provide opportunity. As time goes on the backlog in Cushing should start to work itself out. If you have a choice where to send your crude you can bet you will send it anywhere but Cushing. With gasoline demand hanging tough with prices already near all time highs, the demand for the sweet crude should reappear. With sweet crude as benchmark crude that normally would be shipped to the US, we might now see it be sent to other places where the prices are higher. And even if you have higher quality crude, you would want your selling price to be tagged to Brent crude that usually trades at a discount to sweet but right now is trading at a premium to sweet.
Yet except for Cushing, Oklahoma, the supplies of the sweet crude world wide is tight. Another major supplier of sweet crude is the country of Nigeria and they are having problems. On going violence by militants has led to periodic shutting off of Nigerian sweet crude supply.
The problems are so worrisome that Secretary of Energy Samuel Bodman is warning that OPEC will need to increase supply before they meet in September.
OPEC, on the other hand, is looking at the price of crude based on the Cushing situation that is obviously flush with plenty of oil. Their thinking is the world has plenty of oil and an increase in supply would further sink the price of sweet crude. They blame the US refining sector and fear that if they increase production it will sink the price of crude world wide. They worry they would create a glut of heavier sour crude destroying their profits. It doesn’t help that OPEC is paid on dollars for their crude supply and the dollar has been less than strong.
The bottom line is sweet for investors especially those who missed the run-up on gas. As the refiners start to come on line, the truth will become known that the sweet crude is undervalued.
Now that’s assuming of course that demand stays strong and we don't lose anymore refineries.
Despite being above average US crude supplies are still below year ago levels. And as logistical issues work there way out in Cushing the demand will drive oil. In other words, based on the NYMEX, crude oil is probably undervalued.
As I said before sweet crude is trading at a discount to the sour Brent of over 3 dollars. Normally this relationship trades at a 2 dollar premium. As refineries come back online the sweet crude should rise dramatically as the sweet is most desired by refineries. If things were back to normal now, the front month sweet crude would be trading perhaps in the near $68.00 to $70.00 a barrel area. An area that I think will be reached at some point this summer. As the logistical issues work out the demand for sweet crude will be incredible. In fact due to worldwide demand I think the sweet crude is the most undervalued commodity on the board. At some point this should lead to a huge price spike because somehow the market will get their hands on that oil. If I am right there may be some sweet returns on options. Small investors with limited capital to risk might do well to but bullish option strategies or even gamble on out of the money calls. The time to make big moves in the market is when the market imbalances start to unravel.
myrridin hat doch 44er puts verkauft soweit ich das im Kopf habe.
Es ist so wie iches hier gesagt habe, wenn die Experten noch deutlicheren Kursverfall sehen und das in n-tc kundtun ist die Wende nicht weit.
Das habe ich mal in euor-dm erlebt, ja noch dm, da stand der kurs auf 1,23 als zwei experten begründeten warum wir auf jedenfall noch auf 1.10 fallen werden. 3 Tage später stieg er von 1.23 auf 1.40 an einem Tag und dann bis 2.14 über mehrere Monate.
Ein besseren Indikator als n-tv Experten findet man selten.
Geschrieben von benedikt54 am Fr., 13.02.2015 - 09:41
PS: Ähnliche Abstürze des Rohölpreises gab es bereits zu Jahresbeginn 1991 und 2009. In beiden Jahren wurde der 50 dma (50 days moving average) erst im April bzw. März überschritten. Eine ähnliche Entwicklung erwarte ich dieses Jahr.
Mit besten Grüßen, Myrrdin
Geschrieben von Myrrdin am Sa., 14.02.2015 - 11:49
Ich bin grade aus meinen Stillhaltepositionen April 41 und 43 ausgestiegen. Ist mir zu heiß und die Prämien spiegeln das Risiko nicht wieder. Sollte der Markt unter 37 Fallen, sehe ich mir die Prämien noch mal an.
Das ist ziemlich sophisticated, aber leider nicht so durchführbar, will sagen, das bringt nicht viel. Oder ich habe da nix gescheites, sprich profitables gefunden.
Eigentlich müsste WTI (Western Texas Intermediate) aus den USA oder Mittelamerika am teuersten an der NYMEX oder IPE sein, weil dies die höchste Qualität für die Produktverarbeitung hat. Während das Öl aus dem nahen Osten zwar in Massen zur Verfügung steht, aber von nicht so hoher Qualität ist. Brent liegt da zwischen den beiden Sorten. Bei Brent gibt es aber auch einen Preisunterschied zum WTI, beim Sudi Oil aber nicht. Ich habe nicht herausgefunden warum und wieso das OPEC Oil von minderer Qualität am Terminmarkt nicht eigens bzw. günstiger notiert wird; vielleicht kann jemand helfen.
Zurück zum Spread, das ist in etwa die gleiche Sache wie mit den unterschiedlichen Sorten beim Weizen, der an der CBT und der KCBT gehandelt wird. Eigentlich müsste Angebot und Nachfrage für die Qualität sprechen. Beim Öil haben wir aber die politischen Machtverhältniss, die den Preis der Sorten diktieren.
Sofern machen Inter-Sorten-Spreads in dieser Commodity keinen Sinn.
Wie gesagt beim Weizen ist das ganz was anderes, aber ein sehr gutes Beispiel.
@Roland:
Der Crude / Brent spread ist doch ein Standard spread der schon ewig gehandelt wird.
Spread Trading
The Brent/light, sweet crude oil futures spread can be executed as a single transaction or by legging. The spread between WTI and Brent is also available in a single options contract.
http://www.nymex.com/jsp/markets/bco_fut_specif.jsp
Outright Brent margins will be calculated based upon a volatility formula as determined by the Exchange, including a spread margin for Brent/light, sweet crude oil futures positions in the range of $500 to $750 for clearing member firms ($550 to $825 for member customers or $675 to $1,000 for non-member customers).
http://www.nymex.com/jsp/markets/bco_fut_descri.jsp
Gruss
Für mich ein ganz klarer 'to mean' returner.
Gruss
GMTMaster
x-Achsen Beschriftung fehlt.
Der Chart ist ein 2 Jahres Chart (ab Nov 2002).
Gruss
Why is it to my advantage to trade the NYMEX Division Brent contract?
A: There are several advantages:
1. One of the most widely used energy market transactions is the arbitrage between IPE Brent and the NYMEX Division light, sweet crude oil futures contract (commonly referred to as West Texas Intermediate or WTI). With the availability of the NYMEX Division Brent crude oil futures contract, the Exchange will actively quote, price report, and provide a forum for trading the Brent/WTI spread, which will be cleared separately as positions respectively in the NYMEX Division Brent and NYMEX Division light, sweet crude oil contracts. This is a significant development for the market because the transaction, which is now accomplished as an arbitrage between instruments on two separate exchanges, at times has limited liquidity or transparency. By having both legs of the spread on a single exchange, it will simply become one transparently priced, competitively traded, liquid market.
Executing the spread as one transaction, in turn, will lead to significant margin efficiency and a substantial reduction in the amount of cash that needs to be posted for margin. Currently, market participants who maintain a spread position in the IPE Brent and NYMEX Division light, sweet crude oil futures contracts have outright margin obligations at two clearing organizations, the London Clearing House and the Exchange clearinghouse. By executing the spread trade as a single transaction on the Exchange, market participants will post reduced margin. Since the long leg of the transaction offsets the short leg, the Exchange recognizes the reduced risk on the spread. This is particularly effective with the Brent/WTI spread because there is typically a high correlation between the two futures contracts. The Exchange initially is offering a 95% margin credit on a one-to-one Brent/WTI spread.
Market participants will be able to enter into WTI/Brent spreads virtually around the clock.
Quelle: Nymex.com
Guten Morgen,
zwei kurze Fragen zum Verständnis für mich:
1. Ist das NYMEX Light Crude Oil die Sorte WTI ?
2. Wo finde ich aktuelle Futures-Preise evtl. realtime oder verzögert
für diese Sorte ?
Vielen Dank für die Hilfe !!
Dr.Trade
@Dr. Trade,
unter die lieferbaren Sorten für CL fällt auch WTI : http://www.nymex.com/jsp/markets/CL_spec.jsp
Verzögerte Daten gibt es u.a. auf
http://www.futuresource.com/markets/market.jsp?id=energy
Übersicht zu den täglichen OHLC etc:
http://mrci.com/ohlc/ohlc-all.asp
Gruß deriva
@ GMT Master
Ihr Chart zeigt die Differenz der beiden Kassapreise, diese können Sie aber nicht handeln.
Hier der handelbare Spread Nymex Crude gegen IPE Brent Oil:
@ Richard Ebert
"Differenz der beiden Kassapreise, diese können Sie aber nicht handeln."
Was Sie nicht sagen! :-)
Es kam mir in meinem ersten Chart auf die langfristige Relation zwischen den beiden Kontrakten an (Terminaufschlag zu vernachlässigen, da relativ konstant). Der zweite Chart war ein handelbarer Futures spread. 400 = $4 Differenz zwischen den Kontrakten. Hier noch ein Intraday Chart auf Januarbasis (CL F5 - SC F5), aktuell kein handlungsbedarf. Ist ja schon schön von $4 zurückgekommen.
Abwarten
Gruss
GMTMaster
Folgende Order wurde heute gefilled:
Sell Jan 05 CL - NYM CRUDE
4585
Buy Jan 05 OS - NYM BRENT CRUDE
4200
Gruss
Korrektur: nicht OS sondern SC
Exit des spreads heute bei 363 to the buy side. Verkauft habe ich den spread bei 385 (siehe oben). $220 profit pro spread.
Gruss!
GMTMaster
Hallo zusammen,
wer könnte mir den unterschied zwischen dem Crude und Brent erklären?
So wie ich informiert bin ist das Crude das Oil der Opec und das Brent das Oil der Nordeuropäischen Staaten. Das Brent weisst eine bessere Qualität auf, obwohl der momentan Preis tiefer ist, stimmt das? Kennt jemand eine Internetsite wo ich weitere infos über Erdöl finde?
Wäre über eine Antwort sehr erfreut.
Grüsse
fifty.
http://www.markt-daten.de/Chartbook/oel-preise.htm
Zum Verfallstag am Freitag des Mai CL Futures notierte der Mai Brent Future über dem CL Kontrakt. Der Preisaufschlag für Brent wird mit der stärkeren Nachfrage aus Asien begründet, die wohl stärker auf den Brent zu greift als WTI, welches im wesentlichen in USA konsumiert wird.
Ein ‚Ausrutscher’ oder müssen wir uns längerfristig auf höhere Brent- als CL-Preise einstellen ?
Gruss
GMTMaster
Aktuell notiert der Spread zwischen Mai Crude und Mai Brent bei 0,34$. Verglichen mit den letzten 15 Jahren ist dies extrem eng. Wenn ich mir die aktuellen Frachtraten des BDFI ansehe, sollte eigentlich Brent deutlich weiter unter Crude notieren. Da Crude ein onshore Öl ist und Brent von den Frachtraten beeinflusst wird, müsste doch hier ein guter Trade mit hohem RR möglich sein.
Oder gibt es einen Faktor den ich nicht bedacht habe?
Gruss Sebastian
@ GMTMaster [#12]
Es ist mir nicht gelungen, die Margin für den Spread WTI Crude / Brent zu finden.
Dem Eintrag von GMTMaster (Nr. 11 uned 12) entnehme ich, dass Brent auch an der NYMEX unter SC gehandelt werden kann. Habe diesen Future auf der NYMEX-Site und auf der Site meines Brokers (Man) nicht gefunden.
Nehme aber an, dass es eine reduced margin nur gibt, wenn man den kompletten Spread an der NYMEX handelt.
Kann jemand weiterhelfen ?
Grüße, Ernest
@ Sebastian [#18]
Wo haben Sie eine gute Quelle für Frachtraten?
@ Myrrdin [#19]
Das Kürzel ist LBC. Aktueller OI 144.770 im März Future.
@ schnueffelnase [#20]
Entweder den Bloomberg Terminal nutzen oder umsonst auf http://www.investmenttools.com. Dort steht dann Baltic Dry Freight Index.
Gruss Sebastian
Öl ist keine dry freight.
gruß
@ Myrrdin [#19]
Geh lieber an die IntercontinentalX, dort kannst Du Brent und WTI gleichermaßen handeln. An der NYMEX ist es lediglich gelistet.
gruß
Die aktuellen Frachtraten:
@ newstrader [#22]
"Öl ist keine dry freight."
Das ist klar, ich habe nur BDFI als Benchmark genommen, weil ich keine anderen Daten finden konnte.
Gruss Sebastian
@ Myrrdin [#19]
Es sieht so aus, als das Brent an der NYMEX letztmalig im Dez. gehandelt wurde. Sowohl Brent als auch das WTI kannst Du an der ICE handeln: https://http://www.theice.com/homepage.jhtml
Gruss
GMT
@ Sebastian [#21]
Mir ist ein Fehler unterlaufen.
LBC = London Brent Crude.
Für die NYMEX gelten BC und QBC, aber da gibt es keinen Handel mehr.
Die Kürzel an der IPE/ICE sind WTI und LBC.
Gruss Sebastian
ICE Futures Achieves New Daily Volume Records in ICE Brent and WTI Crude Futures Contracts
ATLANTA, GA (December 11, 2006) --IntercontinentalExchange (NYSE: ICE), the leading electronic energy marketplace, announced that its regulated futures subsidiary, ICE Futures, set new volume records in its light sweet crude oil futures contracts last week.
ICE Brent Crude futures reached a new daily volume record of 292,994 contracts on December 8, surpassing by 4.6% the previous record of 280,152 contracts set November 30, 2006.
ICE WTI Crude futures reached a new daily volume record of 255,744 contracts on December 7, surpassing by 4.9% the previous record of 243,685 contracts set September 12, 2006.
https://http://www.theice.com/showpr.jhtml?id=4003
gruss hans
Hallo,
bin am Experimentieren mit den Baltic Indizes und dem Ölpreis wie auch dem Spread WTI-Brent; beides warhier Thema, stell die Charts mal rein. Am besten gefällt mirdie Korrelation Wachstumsrate-Index.
die Kurshistorie meine Daten ist zu kurz :-(
Gruss
Cosa
Brent im Juni Future steht aktuell 63 Cents über dem Ligh Crude. Gibt es dafür eine Eklärung? Sind die Frachtraten stark eingebrochen oder wieso steigt der Brent Future derart massiv an?
Gruss Sebastian
Hat keiner eine Erklärung übrig.
Das ist doch nicht normal, dass der Crude Future derart massiv unter den Brent Future fällt?
Gruss Sebastian
@ Sebastian [#32]
Hier die beiden Preise auf Kassabasis, wobei die täglichen 'Zacken' im Spread durch die unterschiedlichen Handelszeiten bedingt sind.
Aber, Sie haben recht, solch eine Differenz habe ich bisher auch nicht gesehen.
Kann das sein, dass Sie auf dem falschen Fuss erwischt worden sind ?
@ Richard Ebert [#33]
"Kann das sein, dass Sie auf dem falschen Fuss erwischt worden sind ?"
Nein, ich hatte den Spread nur auf meiner Watchlist und es wundert mich, dass es solche Verzerrungen gibt.
Gruss Sebastian
US-Rohöl droht Verlust der Preismacht
von Tobias Bayer (Frankfurt)
Financial Times Deutschland, FTD, Frankfurt (13.04.07) - Der internationale Ölmarkt steht vor einer wichtigen Weichenstellung. Konsumenten, Produzenten und Finanzinvestoren zweifeln das leichte US-Rohöl West Texas Intermediate (WTI) als Referenzgröße an.
Derzeit notiert WTI mit einem historischen Abschlag von über 5 $ zum Nordseeöl Brent. Auch traditionell günstigere Sorten wie Mars, Dubai und Oman werden mit einer Prämie gehandelt.
(Quelle und ausführlich weiter lesen: http://www.ftd.de/boersen_maerkte/marktberichte/:US%20%D6l%20Verlust%20Preismacht/185897.html)
(Hervorhebung durch die Redaktion TerminmarktWelt)
Verwerfungen am Markt für Rohöl - Preisdifferenzen hoch wie nie zuvor
Von Arnd Hildebrandt
Frankfurter Allgemeine Zeitung, FAZ (17.04.07) - Der Markt für Rohöl steht im Zeichen abnormer Verwerfungen. Sie drücken sich darin aus, dass sich die Preisdifferenz (Spread) zwischen der in New York gehandelten Sorte West Texas Intermediate (WTI) und dem in London notierten Nordsee-Öl der Sorte Brent am Mittwoch vergangener Woche mit 5,83 Dollar je Barrel (rund 159 Liter) auf einen Rekord ausgeweitet hatte. WTI weist einen Abschlag in dieser Höhe gegenüber Brent auf.
Vergleichsgrundlage sind die jeweils nächstgelegenen Terminkontrakte.
(Quelle und ausführlich weiter lesen: http://www.faz.net/s/Rub034D6E2A72C942018B05D0420E6C9831/Doc~EE929B41ACFCC4CA5B2584530FF54898C~ATpl~Ecommon~Scontent.html)
The sweet and the sour: a crude conundrum.
Life is full of the sweet and the sour. Times can be good and times can be bad, yet we cannot really appreciate the sweetness of life unless we taste the sour. Sometimes life gives you lemons and sometimes you can make lemonade but it seems that there is always some sweet that is mixed with the sour.
Take gasoline prices for example. It seems like rising gasoline prices are a rite of spring. Almost like celestial clockwork, gasoline prices are rising just as spring has sprung. Oh sure, we cringe at the thought of this springtime increase in gas prices but would we really forego the season of spring just to save on gas?
One of the biggest misconceptions about gas prices is that somehow high prices at the pump are a bad thing and a devastating negative for the entire economy. Yet the truth is, as much as some people try to sell you on that fact that high gas prices are bad, high prices aren't so bad for the economy and I must respectfully disagree with this who believe otherwise.
In fact Americans love high gas prices! Any true American loves the sting of higher gas prices when they fill that SUV up at the pump. When we were kids we always admired the fastest car, the coolest rag-top with the mag- wheels and the toughest truck with the lifted suspension. America is a country of the roads, by the roads and for the roads with free parking for all.
Oh sure, we complain about high gas prices because complaining about it is really a national past time. You know it’s kind of like complaining about the weather. We love to complain about it even though we can't do anything about it. And recently as gas prices have been rising our demand for gas is running near record highs. The truth is we love high gas prices because - gosh darn it! - we continue to drive and drive in ever increasing record numbers.
This spring is no different. Just yesterday the Department of Energy reported that gas prices hit a record high of $3.10 a gallon just as the trees and flowers are blooming. Sound familiar? But as familiar as the run-up in gasoline prices appears to be, this run-up is unlike others we have seen in the past mainly because of what hasn’t rallied with it. And what hasn’t rallied with it is the benchmark Nymex WTI - West Texas Intermediate - sweet crude.
In what could be described as a shocking development by some, this year as gas prices have soared to unprecedented heights, crude oil has been lost in all the action. In fact as gasoline prices have soared, the price of crude has floundered.
What is even more unusual about this situation is it’s normal for the Nymex sweet crude to rally during times of high gas prices because the quality of the NYMEX sweet crude. The sweet grade is more pure than other grades and yields the most gasoline. And with gasoline prices soaring and gasoline crack (which is the amount of profit a refiner receives for turning crude into gasoline) at record highs, you would think the refiners would pay a hefty price to get their hands on that light sweet stuff. We would expect to see crude oil trading in the $70.00 range yet here we are languishing in the $60.00 range.
Why is this happening? Well one of the reasons is the same reason gasoline prices are so high in the first place and that is that refiners, as far as refining goes, have had a run of real bad luck.
This has been the year of the refinery outage. And some of the refineries that have been down have depressed the price of the light sweet crude. Even as lesser sour grades have rallied, the sweet crude has been held back. And the reason it has been held back is due in part to where the sweet crude oil is delivered.
The light sweet cruse oil is delivered in the land of the refineries in Cushing, Oklahoma. The problem is that Cushing is landlocked and when some major refineries that buy their oil from Cushing went down, the crude oil started to back up. The situation became worse due to the contango in the futures market. With prices higher out in the later future contract months, it paid for many speculators to buy oil and deliver it in later months which in turn tied up storage space at Cushing. And with the refineries not buying as much oil more and more oil started to back up at Cushing depressing the price. Because Cushing is landlocked there is no easy way to get the crude out of Cushing sending it to thirty refineries that would covet that oil. Sweet crude that normally commands a premium of $2.00 or more over the sour, is now trading about a $3.50 discount. The spread between the light sweet crude is at a historic low against the heavier sour Brent.
So because of some refining outages and Cushing being landlocked there are so many historical relationships that are out of whack. In fact they are so out of whack with the norm that some democratic politicians now want to define gouging as the difference between the prices of crude versus gasoline and that could make it illegal to sell gasoline right now because if you did, you'd be accused of gouging.
All of this talk of sweet crude might leave a sour taste in your mouth but really it should not. Because even though the sour crude is out of reach the sweet crude depression in price could provide opportunity. As time goes on the backlog in Cushing should start to work itself out. If you have a choice where to send your crude you can bet you will send it anywhere but Cushing. With gasoline demand hanging tough with prices already near all time highs, the demand for the sweet crude should reappear. With sweet crude as benchmark crude that normally would be shipped to the US, we might now see it be sent to other places where the prices are higher. And even if you have higher quality crude, you would want your selling price to be tagged to Brent crude that usually trades at a discount to sweet but right now is trading at a premium to sweet.
Yet except for Cushing, Oklahoma, the supplies of the sweet crude world wide is tight. Another major supplier of sweet crude is the country of Nigeria and they are having problems. On going violence by militants has led to periodic shutting off of Nigerian sweet crude supply.
The problems are so worrisome that Secretary of Energy Samuel Bodman is warning that OPEC will need to increase supply before they meet in September.
OPEC, on the other hand, is looking at the price of crude based on the Cushing situation that is obviously flush with plenty of oil. Their thinking is the world has plenty of oil and an increase in supply would further sink the price of sweet crude. They blame the US refining sector and fear that if they increase production it will sink the price of crude world wide. They worry they would create a glut of heavier sour crude destroying their profits. It doesn’t help that OPEC is paid on dollars for their crude supply and the dollar has been less than strong.
The bottom line is sweet for investors especially those who missed the run-up on gas. As the refiners start to come on line, the truth will become known that the sweet crude is undervalued.
Now that’s assuming of course that demand stays strong and we don't lose anymore refineries.
Despite being above average US crude supplies are still below year ago levels. And as logistical issues work there way out in Cushing the demand will drive oil. In other words, based on the NYMEX, crude oil is probably undervalued.
As I said before sweet crude is trading at a discount to the sour Brent of over 3 dollars. Normally this relationship trades at a 2 dollar premium. As refineries come back online the sweet crude should rise dramatically as the sweet is most desired by refineries. If things were back to normal now, the front month sweet crude would be trading perhaps in the near $68.00 to $70.00 a barrel area. An area that I think will be reached at some point this summer. As the logistical issues work out the demand for sweet crude will be incredible. In fact due to worldwide demand I think the sweet crude is the most undervalued commodity on the board. At some point this should lead to a huge price spike because somehow the market will get their hands on that oil. If I am right there may be some sweet returns on options. Small investors with limited capital to risk might do well to but bullish option strategies or even gamble on out of the money calls. The time to make big moves in the market is when the market imbalances start to unravel.
Quelle: Energy Report from Phil Flynn http://www.alaron.com
Ich finde gerade keinen besseren Thread dazu.
Schaut jemand aktuell auf Brent?
Ist hier jemand aktiv?
Brent hat sich von seinem Low bei rund 47 $ schön erholt.
Es scheint wirklich ein Reversal zu sein.
Ist noch jemand im Bereich 50 $ eingestiegen.
scorpion
myrridin hat doch 44er puts verkauft soweit ich das im Kopf habe.
Es ist so wie iches hier gesagt habe, wenn die Experten noch deutlicheren Kursverfall sehen und das in n-tc kundtun ist die Wende nicht weit.
Das habe ich mal in euor-dm erlebt, ja noch dm, da stand der kurs auf 1,23 als zwei experten begründeten warum wir auf jedenfall noch auf 1.10 fallen werden. 3 Tage später stieg er von 1.23 auf 1.40 an einem Tag und dann bis 2.14 über mehrere Monate.
Ein besseren Indikator als n-tv Experten findet man selten.
Nein, das war nicht ich. Habe meine 30er Puts mittlerweile zurückgekauft.
Bin short den CLJ C70 und seit heute den CLK C75. Erwarte noch einen Rückgang in die Gegend von 45 und würde dann CLN P30 oder 35 verkaufen.
Mit besten Grüßen, Myrrdin
Antwort auf Nein, das war nicht ich. Habe von Myrrdin
PS: Ähnliche Abstürze des Rohölpreises gab es bereits zu Jahresbeginn 1991 und 2009. In beiden Jahren wurde der 50 dma (50 days moving average) erst im April bzw. März überschritten. Eine ähnliche Entwicklung erwarte ich dieses Jahr.
Mit besten Grüßen, Myrrdin
Ich bin grade aus meinen Stillhaltepositionen April 41 und 43 ausgestiegen. Ist mir zu heiß und die Prämien spiegeln das Risiko nicht wieder. Sollte der Markt unter 37 Fallen, sehe ich mir die Prämien noch mal an.